Alliance For democracy In Iran

Please have a look at my other weblog, Iran Democracy - http://irandemocray.blogspot.com/

IMPERIAL EMBLEM

IMPERIAL EMBLEM
PERSIA

Shahanshah Aryameher

S U N OF P E R S I A

Iranian Freedom Fighters UNITE

Wednesday, May 02, 2007



پیام رضا پهلوی
بمناسبت
اردیبهشت، روز کارگر ۱۱


اردیبهشت ۱۳۸۶ ۱۱

کارگران شریف و آزاده ایران

روز اول ماه مـه را کارگران در سراسر جهان جشن میگیرند. در این روز مردم دنیا به کار و کارگـر سپاس می گذارنـد زیـرا این بخش از جامعه است که گـردونـۀ جامعۀ مـدرن و پیشرفتۀ صنعتـی را در ارتبـاط بـا سرمایـه بـه حــرکت و پیشرفت وا داشتــه است. ولی مدتهـــا طـــول کشیـــد تــــا کــارگـران در پــرتـو مبــارزات دستجمعـــی و سازمـان یافتــۀ خــود بــا تشکیـل سندیکاهـــای آزاد، به سهم محقانـۀ خــود و ارجی که در جامعه دارند، دست یابنــد. شـرایط کـــار بهتــر، دستمزد بیشــتر، تامین در برابـــر بیکــــاری و از کارافتادگــی، بیمه هـای درمانــی و بازنشستــگی و ده هـــا حق دیگـر را که امــروز از بدیهیــات زندگـانی در جــوامع مـــدرن است، کارگــران با اتحــاد و تـــلاش جمعــی خـود، بتــدریج بدست آورده و امــروز بـه یـک رکــن مهــم از ارکان جامعـۀ صنعتی مبدل شده اند.

هم میهنان زحمتکش من،

متاسفانــه وضع شما در رژیم خودکامــۀ کنونـی که بنــام اسـلام بساط ظلـم و ستــم را بــرشمـــا و دیگــــر آحــاد ملــت گستـــرده است، بهیچوجـــه رضایت بخـــش نیست و ناگــزیرشمــا را بــرای احقــاق حقــوق خود بـه صحنـــۀ مبـــارزه کشانــده و طبعــا با تضییقات ناشی از آن روبرو ساخته است. رژیم بجـای پاســخ مثبت به درخواست های انسـانی شما، واکنشــی غیرانسانی از خـــود بـروز داده و با شمــا با ضـــرب و جرح، اخراج از کــار و زنــدان و شکنجــه روبـرو گشتــه است. ولی صــدای حـق سـرکوب ناپذیــر و خاموش ناشدنی است.

اکنون صدای رســای شما در رسیدن به اهدافتــان در سرتاسرجهــان طنین انــداز شده است. در سالـروز اول ماه مه پیونــد خجستــۀ شما با جنبش کارگران بیکـار، معلمان و دانشجویان میتوانــد طلیعۀ آزادی و رفاه اقتصــادی در ایران باشـد. امروز بیش از هر زمان به این همبستگی به منظور رسیدن به ایران آزاد و آباد نیاز میباشد.

اکنـون همگان بایــد در رسانیــدن این صــدا به گـوش سازمانهــای جهانــی حقوق بشر و سازمانهای بین المللی کارگری برای فراهم نمودن شرایط بهتر کارگران و معلمان و یکایک مردم ایران با حداکثر توان و نیرو کوشا باشند.

از فرصت استفاده کرده بهترین شـادباش ها را در این روز تقدیم جنبش نـوین کارگری ایــران می نمایم. امیدوارم در پیونــد با همۀ اقشــار و طبقات دیگــر ایران در آینده ای نزدیک شاهد دگرگونی های اساسی در وضعیت اجتماعی میهنمان باشیم.

خداوند نگهدار ایران باد
رضا پهلوی

No comments: