Alliance For democracy In Iran

Please have a look at my other weblog, Iran Democracy - http://irandemocray.blogspot.com/

IMPERIAL EMBLEM

IMPERIAL EMBLEM
PERSIA

Shahanshah Aryameher

S U N OF P E R S I A

Iranian Freedom Fighters UNITE

Friday, June 13, 2008

Latest News - In Farsi -

درگیریهای شدید در پارک ملت و بازداشت دست کم 50 نفر
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
تجمع مردمی که به دعوت یکی از تلویزیون های فارسی زبان لس آنجلس، در اعتراض به موج گرانی ها در ایران، قرار بود ساعت 11 صبح امروز در پارک ملت برگزار شود، با برخورد شدید نیروهای امنیتی سرکوب و حدود 50 نفر بازداشت شدند. به گفته ی منابع خبری، ساعت 11:30 صبح امروز جمعیتی بالغ بر 1000 نفر قصد تجمع در پارک ملت را داشتند که با برخوردهای شدید نیروهای لباس شخصی و بسیجی مواجه شدند. به گفته ی شاهدان عینی، این نیروها که از میلگرد و زنجیر استفاده می کردند، حاضران در محل را به شدت مورد ضرب و شتم قرارمی دادند. بطوریکه دست کم 50 تن از شرکت کنندگان در این مراسم دچار جراحت های شدید از ناحیه سر و صورت شده اند. محمد.ش یکی از حاضران در پارک ملت می گوید که تاکنون چنین خشونتی را از نیروهای امنیتی در هیچ تجمعی مشاهده نکرده است. او می گوید، " دست کم 4 زن را دیده است که با سر و صورت خونین، بازداشت شده اند." در این حال منابع خبری گزارش می دهند، که با وجود استقرار یگان ضدشورش در مسیرهای منتهی به پارک ملت، دخالت چندانی از سوی این نیروها در مقابله با مردم صورت نگرفته و برخوردهای انجام شده از سوی نیروهای لباس شخصی بوده است. مطابق با اصل 27 قانون اساسی" برگزاری تجمع ها و راهیپیمایی ها، به شرطی که بدون حمل سلاح بوده و مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است." با افزایش ناگهانی قیمت قند و چای، در دو هفته ی گذشته موج جدید گرانی ها در ایران آغاز شده است. در طی روزهای گذشته قیمت قند و چای با افزایش 30-40 درصدی روبرو بوده است و نگرانی عمومی نسبت به افزایش بیشتر قیمت ها موجب شد که در بسیاری از مناطق تهران، این دو جنس نایاب شود. گفتنی است از آغاز سال جدید تاکنون قیمت بسیاری از اقلام غذایی و همچنین بهداشتی نزدیک به 100% افزایش یافته است. این درحالی است که میزان افزایش حقوق کارمندان و کارگران در سال جدید نسبت به نرخ تورم، افزایش چشمگیری نداشته است.

حمله مزدوران رژیم به تظاهرکنندگان در پارک ملت تهران

عصرایران - به دنبال دعوت برخی شبکه های ماهواره ای از مردم برای تجمع در پارک ملت تهران در ساعت12 امروز تعدادی در این پارک تجمع کردند که با حضور ماموران انتظامی و امنیتی متفرق شدند. مشاهدات خبرنگار عصرایران حاکی است تجمع کنندگان شعار هایی را در حمایت از عباس پالیزدار و مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح کردند و ماموران نیز با گاز اشک اور و شوک الکتریکی سعی در کنترل اوضاع داشتند. هم اکنون بوی شدید گاز اشک اور در فضای اطراف پارک ملت تهران به مشام میرسد و ماموران از خودرو های عبوری می خواهند ضمن بالا بردن شیشه خودرو از توقف خودداری کنند در غیر این صورت پلاک خودرو کنده میشود! گفته می شود از ساعت 12 تعدادی از تجمع کنندگان توسط ماموران امنیتی بازداشت شده اند.هم اکنون اوضاع در کنترل است و تجمع کنندگان نیز متفرق شده اند اما همچنان ترافیک شدیدی در خیابان ولی عصر تهران مشاهده می شود و ماموران انتظامی و لباس شخصی نیز کنترل اوضاع را در دست دارند. بازداشت شماری از مردم در پارک ملت تهران - خبرگزاري حکومتی فارس نزدیک به دولت پاسدار احمدی نژاد: "تعدادي از اراذل و اوباش پيش از ظهر امروز به دعوت شبكه‌هاي ماهواره‌اي ضد انقلاب و لس آنجلسي در مقابل پارك ملت تجمع غيرقانوني برگزار كردند. تجمع‌كنندگان كه پيش از ظهر امروز بدون مجوز قانوني و در مقابل پارك ملت اقدام به برگزاري تجمع كرده بودند با دخالت نيروي انتظامي و بازداشت تعدادي از اين افراد، در حال متفرق شدن هستند. برخي تجمع كنندگان درباره چگونگي اطلاع از برگزاري اين تجمع غيرقانوني گفتند كه از طريق ايميل و شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان بيگانه از اين تجمع مطلع شده بودند. تجمع كنندگان همچنين خواستار آزادي عباس پاليزدار متهم به برخي مسائل مالي و نشر دروغ و اكاذيب شدند."

تظاهرات و درگیری در شهر مشهد
گزارش دریافتی: امروز جمعه 43/3/87 تظاهرات چند هزار نفری در بولوار وکیل اباد و پارک ملت مشهد بر علیه جمهوری اسلامی برگزار شد که در ساعت یک بعداظهر در گیری شدیدی بین مردم و عمال رژیم ایجاد شد که طی ان شماری از هموطنانمان به خاک و خون کشیده شدند و تعدادی نیز دستگیر شدند.

مرگ دست کم 1414 ايرانی در سال 86 با گلوله
سایت حکومتی تابناک: روز گذشته رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور در يك نشست مطبوعاتي از مرگ يكهزار و 414 نفر بر اثر اصابت گلوله در سال گذشته خبر داد . عابدي در خصوص ميزان كشته‌شدگان بر اثر اصابت گلوله در سال 86 گفت: كارشناسان سازمان پزشكي قانوني كشور مرگ يكهزار و 414 نفر در سال گذشته را به دليل اصابت گلوله به اعضاي بدن تشخيص داده‌اند . سازمان پزشكي قانوني همچنين به كشته‌شدن يكهزار و 219 نفر به وسيله سلا‌ح سرد اشاره کرده است.

سرکوب خونین روستاییان محروم توسط سپاه پاسداران
بنا به گزارشهای منتشرشده، روز دوم ژوئن (۱۳ خرداد ۱۳۸۷) مقاومت شماری از روستاییان آذربایجان در منطقه‌ی دشت مغان، در برابر مصادره زمین‌هایشان، با سرکوب خونین واحدهای مسلح سپاه پاسداران مواجه شد.
در این حادثه دستکم یک نفر جان خود را از دست داده و شمار زیادی نیز به‌شدت زخمی شده و یا مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. روستائیانی که مورد حمله‌ی وحشیانه‌ی سپاه قرار گرفته‌اند، از روستاهای «بیوک خانلو»، «قره داغلو»، «خلیل کندی» و «ایاز کندی» هستند. این روستاها در غرب پارس‌آباد و در کناره‌ی رودخانه‌ی ارس قرار دارند. حادثه زمانی آغاز شد که افراد سپاه بدون اخطار قبلی به سوی روستائیانی که در حال هدایت طیور خود به مزارع شخصی خود بودند، آتش گشودند. این مزارع که در ساحل رودخانه‌ی ارس قرار دارند، زمین‌های مرغوب و بسیار حاصل‌خیزند. سه سال پیش تلاش سپاه منطقه برای مصادره‌ی زورگویانه‌ی این مزارع ناکام ماند و دیوان عالی کشور زمین‌ها را متعلق به روستائیان اعلام کرد. اما افراد و ارگان‌هایی که سودای تصاحب این زمین‌ها را دارند، حاضر به پذیرش حکم دادگاه نیستند و اکنون دوباره درصدد مصادره زمین‌ها روستائیان هستند. اقدام سه سال پیش سپاه نیز با درگیری خونین همراه بود. «نورالدین درگاهی»، فرزند حاجی حمزه درگاهی، از روستای قره داغلو، نخستین قربانی حمله‌ی سپاه به روستائیان است. این فرد در اثر زخم ناشی از اصابت گلوله، در محل حادثه به قتل رسید.
فرد دیگر به نام «بابک مرادی»، از پارس‌آباد مغان، به شدت زخمی شده و احتمال داده می‌شود سپاه او را به یکی از بیمارستان‌های تبریز منتقل کرده است. خانواده‌ی این فرد از سرنوشت او و محل بستری شدنش خبری ندارند. علاوه‌براین‌ها، سه نفر به نام‌های «منصور بدلی» فرزند ذبیح‌الله بدلی از روستای ایازکندی، «شهریار کیانی» فرزند علی‌آقا از روستای خلیل‌کندی و «شهریار کمالی» از روستای قره‌داغلو به شدت زخمی شده‌اند. سپاه محل تنها تایید کرده این عده به بیمارستان انتقال یافته‌اند، اما از اعلام محل بستری شدن آنها خودداری کرده است. افراد زیر نیز به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و زخمی شده‌اند:- خانم فرح بدلی، روستای ایازکندی- منظر بدلی، روستای سلمان کندی- عزیزه بدلی، روستای قره داغلو- لاله درگاهی، از پارس‌ آباد- خانم آهروز درگاهی، از پارس آباد- سولماز درگاهی، از پارس آباد- علی علی‌زاده، از روستای قره داغلو- مدد اسدزاده، از روستای ایازکندی- بهمن علی‌زاده از روستای قره داغلو- افشار علی زاده از روستای ایازکندی
پس از سرکوب خونین روستائیان، افراد سپاه خودروها و موتورسیکلت‌های اهالی را مصادره کرده و ۳ دستگاه خودرو و ۳ دستگاه موتور سواری نیز به کلی نابود شده‌اند. در حال حاضر این روستاها به‌طور کامل در محاصره‌ی سپاه و نیروی انتظامی قرار دارند و ارتباط آنها با اطراف قطع شده است. فضای رعب و وحشت در این روستاها حاکم است و اهالی روستا تهدید شده‌اند که درباره یورش خونین تفنگچیان حکومت سکوت اختیار کنند. سپاه همچنین مانع از آن می‌شود خانواده‌ها در جستجوی اعضای مفقود و زخمی به اقدامی دست بزنند. به عنوان مثال، وقتی پدر نورالدین درگاهی (مقتول) در پی کسب خبری از جسد فرزندنش از بیمارستان محل بود، به شدت مورد ضرب و شتم عوامل سپاه قرار گرفته است.

حركت بمب های متحرک در سطح شهر تهران
خبرگزاری حکومتی فارس: مدير كل استاندارد استان تهران از حركت بمبهاي متحرك در سطح شهر تهران خبر داد و گفت حدود 4 ماه قبل طي نامه‌اي به اتوبوسراني اعلام كرديم طبق ضوابط استاندارد اتوبوسهاي گازسوز و مصرف كننده سوخت CNG هر سه سال يكبار بايد مورد بازرسي قرار گيرند زيرا در صورت بروز اشكال در مخزن گاز اين خودروها به سان بمبهاي متحرك عمل خواهند كرد. وي لزوم اعمال چنين نظارتي را بر تاكسي‌هاي گاز سوز نيز يادآور شد و تصريح كرد: با وجود گذشت 4 ماه پاسخي از اتوبوسراني در اين رابطه نداشته‌ايم
مهدي پور هاشم در نشستي خبري خود همچنین اظهار داشت: بررسيهاي اداره كل استاندارد استان تهران از هزار و 62 مغازه طلا فروشي در سطح استان نشان داد در تعداد زيادي از اين فروشگاه‌ها عيار طلايي كه تحت عنوان750 به فروش مي‌رسد، زير 740 است و اين يعني تقلب.

No comments: