Alliance For democracy In Iran

Please have a look at my other weblog, Iran Democracy - http://irandemocray.blogspot.com/

IMPERIAL EMBLEM

IMPERIAL EMBLEM
PERSIA

Shahanshah Aryameher

S U N OF P E R S I A

Iranian Freedom Fighters UNITE

Tuesday, July 17, 2007

The Rule of MAFIA - Mullah's


سایت حکومتی فردا:
مدتي است كه با توجه به سخنان مديران و مسولان اجرايي و در صورت صداقت آقايان به نظرمي رسد مافيا در ايران بسيار قدرتمند است و حوزه نفوذ آن در سراسر اجزايي اقتصادي اجتماعي گسترده شده است . مافيا به ‌گروه‌هايي ذي‌نفوذ و در سايه‌اي اطلاق مي‌گردد که بصورت اختاپوسي برشبکه هاي مالي، تجاري و صنعتي يک کشور پنجه مي‌اندازد. گروه‌هاي مافيايي همواره درصدد کسب ثروت بوده و براي حصول و حفظ آن، لاجرم مي‌بايست صاحب قدرت نيز گردند. مافيا با برخورداري از ثروت بي‌حد وحصر در وهلۀ اول سعي مي‌کنند با حمايت از برخي سياستمداران‌، ارادۀ خود را به آنان تحميل کرده و شبکۀ ثروت را از پشتيباني سياسيون برخوردار نمايند. اين گروه‌هاي مخوف و هولناک، چنانچه موانعي در مقابل خود مشاهده نکنند، خواهند کوشيد تا با بالا رفتن از نردبان قدرت، از يک طرف، روند کسب و حفظ ثروت را تسريع نموده و از طرف ديگر براي خود مصونيت آهنين و چند لايه ايجاد کنند. براي روشن شدن ابعاد قضيه كافيست به سخنان و گزارشات ماههاي گذشته مسولان و مطبوعات نگاهي بياندازيم: مافياي نفت و گاز : ساليان سال است كه اعضاي مافيا نفت شناسايي شده‌اند، ولي آنقدر قدرت مانور در نفت دارند و وصل به قدرت‌هاي بزرگ هستند كه كسي جرأت نمي‌كند به آنها نزديك شود چون برخورد با اين‌ها حتي احتمال دارد منجر به صدمات جاني برخورد كنندگان شود. بنا بر اين گزارش، پروژه فروش گاز به اميرنشين شارجه كه با نام قرارداد «كرسنت» منعقد شده بود، به دليل شرايط غيرمنصفانه، به زيان ايران و قيمت فروش گاز فوق العاده پايين، افشا شد و سه گروه دلال اين قرارداد از صحنه مذاكرات كنار رفتند.
مافياي دارو : مافياي دارو به دنبال انحصار بازار يك هزار و 400 ميليارد توماني است عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر برخورد با مافياي دارو در كشور گفت: مافياي دارو به دنبال انحصار بازاريك هزار و 400 ميليارد توماني است. به گزارش ايلنا ، حسينعلي شهرياري در جمع خبرنگاران گردش مالي دارو در كشور را سالانه يك هزار و 400 ميليارد تومان عنوان كرد و اين رقم را بسيار چشمگير دانست و افزود: برخي اشخاص و گروه‌ها با مختل كردن سيستم دارويي كشور به دنبال سودهاي كلان هستند. سودي كه در تجارت دارو وجود دارد، در بحث مواد مخدر وجود ندارد، بنابراين زمينه سوء‌استفاده را فراهم مي‌كند. وي گفت: برخي اشخاص و گروه‌ها با مختل كردن سيستم دارويي كشور به دنبال سودهاي كلان هستند. مافياي سينما : جواد شمقدری مشاور هنری رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی " مردم ایران سلام در جواب سوالی مبنی بر دلایل عدم ساخت فیلم از جانب وی در این سالها با ذکر مافیایی بودن سینمای ایران و و ‏اینکه در این سینمای از جانب اهالی سینما به وی اجازه فعالیت داده نمی شود. مافياي سوخت: تانکر مواد سوختي قاچاق در بندر خرمشهر با رشادت‌ها‌ي مسئول حراست اين بندر در روز 27 فروردين 86 توقيف و به مراجع قضايي ارسال مي‏گردد. اين تانکر که متعلق به باندهاي مافيايي بود در کمتر از يک ماه آزاد شد و اما چگونه؟
مافياي واردات پوشاك: دبير شوراي مركزي خانه‌هاي صنعت و معدن ايران گفت: مافياي واردات پوشاك نامرغوب به كشور مانع از نتيجه‌بخش بودن طرح نو‌سازي صنعت نساجي شده‌است. مافياي فروش سوالات كنكور: شهرياري مشيري، ، با استقبال از طرح حذف كنكور، گفت: طرح حذف كنكور به رغم ادعاي برخي كه با آن مخالفت مي‌‏كنند كاملا توانايي اجرايي شدن را دارد، به نحوي كه تنها مافياي فروش سوالات كنكور و آموزشگاه‌‏هاي مرتبط با اين بازار كاذب نسبت به آن انتقاد داشته و آن را رد مي‌‏كنند. مافياي چاي: مافياي قاچاق چاي تغيير ذائقه مصرف کننده و ضربه به اقتصاد ملي چاي يکي از محصولات پر مصرف در کشور است که توليد داخلي آن از لحاظ اقتصادي توجيه پذير بوده و ظرفيت هاي قابل توجهي در اين زمينه وجود دارد، اما با وجود توليد داخلي چاي و به رغم آنکه بخش مهمي از کشاورزان کشور خصوصا در منطقه شمال از طريق توليد و فروش آن امرار معاش مي کنند، مافياي قاچاق چاي واردات اين محصول چه به صورت قانوني و البته اکثرا بصورت غير قانوني و قاچاق سبب شده تا شاهد رکود در توليد داخلي اين محصول، ورشکستگي کارخانه هاي چاي، انبارشدن چاي توليدي در دست کشاورزان و تغيير ذائقه مصرف کنندگان باشيم. مافياي قير: نبود كنترل و نظارت در حواله‌هاي صادره، باعث شده با بي‌دقتي ادارات كل صنايع برخي استان‌ها، بخش عمده‌اي از سهميه قير، نصيب مافياي قير شده و در بازار آزاد فروخته شود. براي نمونه؛ «ره ـ گ» كه يكي از چهره‌هاي اصلي مافياي قير در استان اصفهان است، ثروت هنگفتي از طريق مابه‌التفاوت قير داخلي با قيمت بين‌المللي قير (حدود 100 هزار تومان در هر تن) به دست مي‌آورد، اما تاكنون از سوي مسئولان وزارت نفت، شركت «جي» و مسئولان محلي به اين چهره مافياي قير كه درآمد، سالانه وي از محل قاچاق قير، بالغ بر يك ميليارد تومان است، اعتراضي نشده است. مافياي آب : نماينده مردم دير،كنگان و جم و رييس مجمع نمايندگان استان بوشهردر مجلس شوراي اسلامي گفت:وجودباندهاي مافياي آب درمنطقه عسلويه باعث شده تاماهانه ميلياردها ريال از سرمايه‌هاي كشور به جيب عده‌اي خاص سرازير شود. البته به موارد بالا مافياي وام هاي كلان بانكي كه عده اي اندك صدها مليارتومان از بانكها درياف مي كنند و مافياي مسكن كه در مدت بسيار كوتا باعث دوبرابر شدن قيمت مسكن مي شوند و مافياي چاپ ،مافياي وارد كننده گان گوشي هاي همراه، مافياي آهن و مصالح ساختماني و دهها مافيا كه از آنها نام برده مي شود. وجه مشترك همه مافياهاي ياد شده بدست آوردن سودهاي زياد و وخيم كردن وضعيت اقتصادي قشر عظيمي از مردم مي باشد . سوال اساسي اين است كه آيا وجود مافياهاي ذكر شده واقعي است و ما در كشوري زندگي مي كنييم كه سايه مافيا بر بخش عظيمي از اقتصاد آن سايه افكنده است و هر كدام از بخشهاي آن به دست مافيا كنترل شده ويا تحت تاثير قرار مي گيرد اگر چنيين است، چرا تاكنون برخورد مناسبي با مافياهاي ياد شده نشده است. اگر اساسا مافياهاي ياد شد حاصل دولت هاي قبلي است چرا آنها براي مردم معرفي نمي شود و چرا با آنها برخورد مناسب صورت نمي گيرد تا شعار اصلي دولت كه همان خدمتگذاري و ايجاد عدالت است تحقق پيدا كند؟ و اگر مافيا هاي فوق در زمان دولت نهم شكل گرفته چرا با آنها برخورد نشده و اصولا چه زمينه هاي و عواملي باعث تشكيل مافياهاي فوق شده؟

No comments: