Alliance For democracy In Iran

Please have a look at my other weblog, Iran Democracy - http://irandemocray.blogspot.com/

IMPERIAL EMBLEM

IMPERIAL EMBLEM
PERSIA

Shahanshah Aryameher

S U N OF P E R S I A

Iranian Freedom Fighters UNITE

Thursday, May 03, 2007

چهارشنبه، 12 اردیبهشت ماه 1386 برابر با 2007 Wednesday 02 May

چهارشنبه، 12 اردیبهشت ماه 1386 برابر با 2007 Wednesday 02 May
خبر اختصاصی اعتصاب و تجمع معلمان در روز معلم - وبلاگ کارگر
قرار قبلی که طی بیاینه کانون های صنفی معلمان اعلام شده بود امروز ۱۲ اردیبهشت مصادف با روز بزرگداشت معلم، معلمان سرتاسر کشور دست به اعتصاب و تجمع در مقابل ادارارت آموزش پرورش شهرستان های خود زده اند.
بنابه گزارشات رسیده از روز های گذشته برای برخورد با این حرکت معلمان از طر نهاد های امنیتی و اطلاعاتی تدابیری از قبیل بازداشت و تهدید و احضار و انفصال از خدمت و حتی ضرب و شتم معلمان اندیشیده شده بود با این وجود امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت هزاران معلم و بعضا به همراهی برخی از دانش آموزان دبیرستانی در مقابل اداره های آموزش و پرورش شهرستان های خود تجمع کردند.
از تهران گزارش می رسد که در حدود ۲ هزار معلم در جلوی وزارت آموزش و پرورش شهرستان تهران واقع در خیابان فلسطین تجمع کرده اند و البته حضور نیروهای امنیتی و انتظامی که بعضا مجهز به ابزار های سرکوب نیز هستند بسیار چشم گیر است و در کنار آن مردم و دانش آموزان نیز برای اعلام حمایت از معلمان به صورت پراکنده در اطراف تجمع حضور دارند.
امروز ١٢ ارديبهشت روز معلم بنا به قرار قبلي اعتصاب و تجمع در مقابل ادارات آموزش و پرورش در تهران و شهرهای مختلف با قدر ت برگزار شد.
در تهران حدود ششصد نفر از همکارا ن ساعت ٩ صبح در مقابل ساختمان آموزش و پرورش تجمع کردند از شعارهاي این تجمع “معلم زندانی آزادی باید گردد” بود . در این تجمع اعلام شد که اگر معلمان زندانی آزاد نشوند، روز شنبه ١٥ اردیبهشت در مقابل دادگاه انقلاب واقع در خیابان شریعتی نبش خیابان معلم تجمع خواهند کرد. و اگر باز هم پاسخ نگیرند از روز یکشنبه ١٦ اردیبهشت هرروزه در مقابل ساختمان آموزش و پرورش جمع خواهند شد. نيروهاي انتظامي در محل بودند اما تا لحظه ارسا ل این گزارش درگیری صورت نگرفته است. بسیاری از مدارس راهنمائی و دبیرستانها در تهران و برخی شهرستانها امروز در اعتصاب بود ند.
گزارش شده تاکنون حدود ١٠٠ نفر از معلمان در تهران دستگیر شده اند.
کرمانشاه
در کرمانشاه، از ساعات اولیه صبح امروز بیش از ٢٠٠ پلیس خیابانها و کوچه های منتهی به اداره آموزش و پرورش را محاصره کرد تا از حضور معلمان جلوگیری کنند. با اینهمه از ساعت ١٠ صبح حدود ١٠٠ نفر از معلمان در کنار پارک معلم جمع شده اند تا به مقابل اداره آموزش و پرورش بروند. بنا به این گزارش به تدریج بر تعداد معلمان افزوده میشود.
آفرین بر فرهنگیان اصفهان
امروز چهار شنبه دوازدهم اردیبهشت دقیقا ساعت 9 به روبروی سازمان مراجعه کردم.
همان ساعات اولیه حدود 300 نفر حضور داشتند.از نیروی انتظامی تنها یک افسر موتور سیکلت سوار نزدیک به تقاطع مستقر شده بود.
نکته جالب آنکه در محدوده بلوار هشت بهشت-استانداری و کوچه های فرعی مثل کوچه پشت مطبخ و کوچه پشت مسجد و ... هیچ تلفن همراهی خط نمی داد.واین تا زمانیکه محل را ترک کردیم نیز ادامه داشت.
به مرور همکاران جمع شدند و تعداد حداقل به چندین هزار نفر رسید.شعارها تقریبا حدود ساعت 10 شروع شد و قدرت گرفت. دراین شعارها صحبت از حقوق صنفی بود و اینکه از آقای براتی خواسته می شد صندلی را رها کند و به جمع معلمان حاضر شود ولی ظاهرا تمایل سازمان بر این بود که همکاران به داخل سازمان بروند تابتوانند جمعیت را متفرق و مساله را لوث کنند که این امر با هوشیاری همکاران محقق نشد.
راه بلوار هشت بهشت بسته شد و همکاران در خیابان و بلوار تجمع کرده بعد از بحث و کمی درگیری لفظی نیروی انتظامی قانع شد که مسیر حرکت وسایل نقلیه را تغییر دهد.
همکاران از نواحی مختلف بودند .من خود همکاران آشنائی از مناطق خمینی شهر-شاهین شهر –فلاورجان-و حتی لنجان را مشاهده و با آنها صحبت کردم.
اعضای محترم کانون صنفی هوشیارانه شعارها را هدایت می کردند که اغیار نتوانند از آن سوء استفاده کنند.محتوای شعارها شامل موارد زیر بود
1)محکومیت تهدید و ارعاب معلمان و انفصال از خدمت برخی همکاران 2)محکومیت دستگیری و زندان همکاران ودرخواست آزادی بدون و قیدو شرط آنها3)در خواست از ریاست سازمان برای پاسخگوئی به مطالبات معلمان و انعکاس آن4)اجرای لایحه نظام هماهنگ پرداخت برای تمام حقوق بگیران اعم از شاغل و بازنشسته وفرهنگی و غیر فرهنگی5)اینکه فرزندان فرهنگیان قربانی بیعدالتی هستند6)مطرح شد که اقدام بعد از موارد اشاره شده توسط کانون صنفی تحریم امتحانات باشد7)اشاره به بیعدالتی موجود در عین ادعای عدالت توسط نظام
در آخر یکی از فعالان صنفی بیانیه دهم فروردین کانون صنفی معلمان ایران را قرائت نمود که بند بند آن با تایید همکاران همراه بود واسامی همکاران دربندمان قرائت و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها گردیدند.قرار بر این شد که هر گونه تصمیم گیری جدید موکول به بعد از تحصن روز سه شنبه آینده روبروی مجلس شود.

No comments: