Alliance For democracy In Iran

Please have a look at my other weblog, Iran Democracy - http://irandemocray.blogspot.com/

IMPERIAL EMBLEM

IMPERIAL EMBLEM
PERSIA

Shahanshah Aryameher

S U N OF P E R S I A

Iranian Freedom Fighters UNITE

Thursday, April 26, 2007

WE HAVE HAD ENOUGH ! WE WANT OUR FREEDOM


تیراندازی ماموران حکومتی بسوی تظاهرکنندگان در شهر اقلید
بنا به گزارش دریافتی، در پی تداوم تظاهرات ضدحکومتی در شهرستان اقلید در استان فارس، جمهوری اسلامی با اعزام نیروهای ضد شورش به این شهرستان، تظاهرکنندگان را بطرز وحشیانه ای سرکوب کرده است.
گزارشها حاکیست ماموران سركوبگر یگان ویژه برای جلوگیری از گسترش اعتراضات، به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی كرده اند. شمار دقیق کشته شدگان هنوز مشخص نیست، اما شاهدان می گویند تعداد زیادی کشته و بیش از صد نفر نیز در اثر تیراندازی ماموران حکومتی مجروح شده و به بیمارستان انتقال یافته اند.
برخی رسانه های خبری جمهوری اسلامی نوشتند درگیریهای اقلید تا کنون بیش از 5 کشته و 60 زخمی برجای گذاشته است.
هم اکنون ماموران مسلح رژیم بطور گسترده در اقلید مستقر شده اند و حكومت نظامی در این شهر برقرار شده است. عبور و مرور در این شهر ممنوع شده و به هیچ مسافری اجازه ورود به شهر را نمی دهند.
شاهدان گفتند شهر اقلید مانند یک شهر جنگ زده درآمده و آثار گلوله مزدوران رژیم بر درو دیوار شهر دیده می شود. ادارات و مدارس تعطیل شده و مغازه ها نیز بسته اند. حتی نانوایی ها نیز پخت را تعطیل كرده و در شهر نان پیدا نمی شود.
اخبار تظاهرات ضدحکومتی مردم شهرستان اقلید با بایکوت خبری از سوی رسانه های خبری جمهوری اسلامی مواجه شده است.
خبرگزاری حکومتی انتخاب ساعتی پیش در گزارشی نوشت "اغتشاشات در شهر اقلید وارد هفته دوم خود شده و جوی ملتهب بر روی این شهر کوچک و قدیمی سایه گسترده است. پس از گذشت بیش از 8 روز همچنان این رویداد از سوی اکثر خبرگزاری ها و سایت های رسمی با بایکوت خبری مواجه است."این خبرگزاری حکومتی نوشت "این در حالیست که تجمعات در روزهای اخیر به حدی شدت گرفته که حتی در پاره ای از اوقات مدارس نیز به تعطیلی کشیده شده است. مدارسی مانند شهید زرین کلاه و امام خمینی یک و دو روزی را در تعطیلی گذرانده و بازار نیز در حالتی نیمه تعطیل به حیات کاری خود ادامه می دهد. با گذشت زمان و گسترش تجمعات، دیگر نیروهای نظامی هم اغلب سپاه پاسداران برای تحت کنترل در آوردن اوضاع از شیراز به اقلید اعزام شدند. پس از آنکه اعتراضات بالا گرفت، نیروهای ضد شورش با شلیک گاز اشک آور و تیر اندازی هوایی، سعی در متفرق کردن مردم نموده، اما شهروندان این شهر کوچک 50هزار نفری با پای فشاری بر مواضع و خواسته های خود، محل اجتماع را ترک نگفتند. بسیاری از مراکز دولتی مانند بانکها، تعاونی ها و...با خسارت فراوانی روبرو شده اند و بنا به گزارش منابع مستقل خبری شهر اقلید در حالتی بحرانی به سر می برد. وابسته خبری انتخاب در استان فارس از قول منابع غیر رسمی و مردمی ساعاتی پیش در گزارشی کوتاه گفت اغتشاشات روزهای اخیر تا کنون بیش از 5کشته و 60زخمی برجای گذاشته است."

No comments: